Hľadaj

Poradíme vám, ako sa vyhnúť rizikám nákupu kotla cez internet

Pozor na neautorizovaných predajcov!

Na základe skúseností našich montážnych partnerov a vašich častých dotazov na zákaznícku linku, by sme vás radi upozornili na riziká spojené s nákupom kotlov a vykurovacích systémov cez rôznych neautorizovaných predajcov a internetové bazáre. V prípade záujmu o kúpu nového kotla resp. jeho výmenu, odporúčame obrátiť sa na odborníka vo vašom regióne prípadne kúpu kotla realizovať cez overenú autorizovanú sieť predajcov.

Nevhodný výber kotla

Každý vykurovací systém má slúžiť individuálnym potrebám domácnosti, preto je potrebné zvoliť správny kotol a jeho príslušenstvo. Je potrebné zladiť tepelné straty objektu, spôsob prípravy teplej vody, počet odberných miest, spôsob regulácie, bezpečné vedenie dymovodu, odvod kondenzátu atd. Neexistuje ideálne riešenie pre všetkých. Aby ste sa vyhli nevhodnému výberu kotla a jeho príslušenstva, je potrebné každý konkrétny prípad skonzultovať s odborníkom na vykurovanie.

Problémy so zárukou

Ak kupujete kotol od neautorizovaného predajcu, alebo cez inzerciu, vznikajú problémy s uznaním záruky. Kotol môže prísť poškodený, nekompletný, môže obsahovať skryté vady spôsobené prípadnou predchádzajúcou prevádzkou. Zároveň nemáte istotu, že sa jedná o kotol určený pre slovenský trh a hrozí riziko, že jeho komponenty nie sú v súlade s platnými slovenskými normami.

Na nákup prostredníctvom slovenského internetového obchodu sa vzťahuje slovenská legislatíva. Zakúpený tovar máte právo do 14-tich dní vrátiť bez udania dôvodu. V takom prípade je tovar potrebné zaslať na určenú adresu. Jedná sa o odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu a vtedy si náklady na poštovné hradí zákazník, čím sa nákup môže predražiť. Tovar je tiež možné u predajcu zo zákona do dvoch rokov reklamovať. Na vyjadrenie k reklamácii sa vzťahuje 30-dňová lehota, čo v prípade poruchy kotla vo vykurovacej sezóne, môže byť veľmi nepríjemné.

V prípade kúpy kotla cez autorizovaných predajcov, je väčšina opráv realizovaných do 24 hodín prostredníctvom siete autorizovaných servisných technikov.

Možnosť predĺženia záruky

Na väčšinu produktov Protherm poskytujeme nielen zákonom stanovenú 2-ročnú záruku, ale až 3-ročnú záruku s možnosťou zakúpenia rozšírenej záruky až na 5 rokov.

Nákup zo zahraničia

Ak nakupujete v zahraničnom e-shope, podstupujete najvyššie riziko. Normy jednotlivých krajín ako aj zloženie plynu sa môžu líšiť a kotol nemusí správne a účinne fungovať v slovenských podmienkach.

Takisto sa môžu líšiť záručné podmienky a vymôcť svoje spotrebiteľské právo nemusí byť jednoduché a ani lacné.

On-line predajcovia majú na svojich webových stránkach zverejnené obchodné podmienky, ktoré je užitočné si pred nákupom dôkladne prečítať. Ak je stránka písaná v slovenčine, ešte to neznamená, že sa jedná o slovenského predajcu kotlov.

Problém s montážou

Plynové kotly patria medzi tzv. vyhradené technické zariadenia, ich montáž a údržba vyžaduje vyššiu odbornú spôsobilosť (oprávnenia na prácu s plynovými a elektrickými zariadeniami). V prípade chybnej inštalácie hrozí nebezpečenstvo poškodenia majetku alebo dokonca ohrozenia života.

Montážnici sú vyškolení odborníci, ktorí preberajú zodpovednosť za bezproblémové fungovanie vykurovacieho systému a jeho bezpečnosť. Z tohto dôvodu sa vyhýbajú montáži kotlov zakúpených cez neautorizovaných predajcov.

Pri výbere montážnika/servisného technika uprednostnite zmluvné autorizované firmy zo siete partnerov Protherm, ktoré vedia v prípade potreby zabezpečiť komunikáciu priamo s výrobcom a týmto poskytnúť najvyššiu kvalitu služieb.

Vykurovacie systémy nekupujeme na krátkodobé použitie. Kvalitný, dobre prevádzkovaný a pravidelne servisovaný kotol dokáže fungovať aj 15 rokov. Pre niekoľko desiatok ušetrených EUR pri kúpe, môže vzniknúť ďaleko väčší problém, za odstránenie ktorého zaplatíte oveľa viac.

Každopádne je rozumné skonzultovať kúpu nového vykurovacieho zariadenia s odborníkom. Vybrať si môžete z našej siete servisných a montážnych partnerov z vášho regiónu.

Vyhľadajte obchodného, montážneho, alebo servisného partnera vo Vašom regióne jednoducho pomocou našej mapy partnerov alebo si nechajte poradiť v našom zákazníckom centre cez kontaktný formulár